"När jag blir stor"

Publicerad 2013-12-19 10:44:00 i Texter 1 kommentar

Låt oss prata om framtiden. "När jag blir stor", haha, vill jag ha ett jobb som ger mig en säker inkomst. Jag vill aldrig att pengar ska vara ett problem för mig, såklart, men jag skulle vilja leva ett liv där jag hade kunnat köpa en ny kamera imorgon och inte behöva oroa mig. Budget och allt som har med pengar att göra tycker jag är intressant, detta inlägg kommer låta som världens girigaste, men jag gillar att kolla över inkomst, utgifter, göra budgetar och så vidare. Jag har väldigt dyra intressen såsom hästarna och fotografering. Fotograferingen har även tillfört något av en obsession på teknikprylar och dessa kostar ju lite, just nu är jag jätte sugen på en kompaktkamera som kostar 11 000:- och det är ju inte pengar som man bara kan slänga bort. Men den kameran alltså, mmmhhhmm. Vilken dröm det hade varit att kunna köpa ett nytt objektiv, en stationär mac för att maxa redigeringsarbetet på bilderna, en ny kamera, vad som helst. För just nu köper jag något nytt var 5 år kanske, haha! 5 år av suktande efter nya teknikprylar.
 
Mina framtidsvisioner ser ut som så att jag har ett eget stall som drar in en helt okej summa pengar, något man kan leva på, men samtidigt arbetar jag även som fotograf. Sedan har jag även en blogg som drar in pengar, hehe, man kan ju alltid drömma ;) Min stora "dröm" är att ha en säker inkomst, ha en bra ekonomi och ha en säker planering och struktur över min ekonomi. Där jag gör budgetar och gör allt säkert, så att pengar aldrig kommer vara ett problem, eller något att få panik över. Jag vill kunna vardagslyxa, kunna gå ut med kompisar och inte sitta där med ett fakeat leende och panik i blicken när alla dyra drinkar och tilltugg rullar in. Jag vill kunna lyxa till det ibland och det jag främst vill är att inte oroa mig när jag gör det.


Postat av: Kajsa

Fin du är :)

2013-12-19 @ 18:18:03 / http://kajsaochtuvas.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: