things in life that fills your soul with happiness

Publicerad 2013-12-09 10:00:00 i Egoboostmonday 1 kommentar
Jag letade runt på internet igår efter inspiration till älskade måndagens egoboost. Det ska vara något som verkligen får en att känna sig positiv till att det är en ny vecka, nästan lite sådär pirrglad. Sedan stängde jag ner alla mina flikar på internet för att endast skriva utifrån mitt liv. Jag känner många och har länge varit runt många som mår dåligt psykiskt, på något sätt. Vissa lider av svår depression och vissa är bara allmänt trötta på livet och ser ingen glädje i någonting alls. Jag levererar nu till er ett kickass inlägg, med egoboost så det dånar om det.
 
klicka på play

Det lilla skrattet som ett litet spädbarn gör ifrån sig. Det är musik för själen. Ett läte som är ljuvare än en varm kopp te en kall vinterdag. Lätet som till och med får täcket du lindar in dig i en kall vintermorgon att vara inget annat än kyligt och grått. Detta läte är lätet av ett nytt liv, lätet som symboliserar glädjen över att ta sitt första andetag och att se allt det fina som finns i världen. Ett litet skratt som kittlar i själen.

Detta lilla barn växer upp och skrattet blir dovare ju äldre denna lilla personen blir. Det är då man ska fokusera på allt det som finns i världen som är värda att le mot, att ge ifrån sig det där skrattet som uttryckligen visar hur mycket du uppskattar att andas, att springa med bara ben på en sommaräng, att få sitta inne med din kopp te medan stormen utanför skriker ut sin ilska. Alla behöver skrika ut sin ilska ibland, men man behöver även uppskatta de stunder i livet som är så vackra. När livet på blommor och bin återigen uppstår när sommaren nalkas. Ett litet barns leende och skratt som gör att den kiknar när du gör grimaser och leker tittut. Något så enkelt kan få något så underbart att nästan storkna av skratt. Storkna av den nyfunna glädjen till allt det vackra i livet.

De tillfällen då min hund hoppar upp bredvid mig i soffan och puttar på min arm för att han vill att jag ska lägga den runtom honom. Stunder då jag öppnar stalldörren och möts av två nyfikna huvuden som undrar vem det är som kliver in genom dörren. De stunder då dem lyser upp och gnäggar ivrigt när jag kommer med mat. När jag går nerför den branta backen till stallet och någonting händer inuti hästarna som gör att deras ben får liv, de gnäggar på mig innan jordens kärna verkar genomsyra den individ som tar i med något som verkar vara all världens kraft. Att kolla på en människa, se hur ögonen lyser och hur munnen bildar ett stort leende. Det där skrattet man utbrister i samtidigt när man skrattar åt ett skämt bara vi två förstår. Skrattet som är nästintill underbarare och mer livfullt än det där skrattet som det där lilla spädbarnet ger ifrån sig. Det är ett skratt som gör att man efteråt kollar på varandra och tänker att man är så j ä v l a glad att man har en sån bra vän. En vän att skratta med. 

Nya bekantskaper. De som man inte har känt länge, men som man ändå vet kommer stå vid din sida under en väldigt lång tid. Det där pirret i magen när man har fått en ny vän, då man på en gång vill säga "fan vad jag älskar dig".

Stunderna man får för sig själv. Stunder då man lägger sig i badet och lyssnar på musik som tycks dansa vals i ditt hjärta. Barfota steg kliver in i din själ och dansar till musiken. En kopp te i din varma gosiga säng, nya lakan, efter det där varma badet. Att kolla på någon du bryr dig om och veta att personen är lycklig. Att kolla in i någons ögon och säga "jag älskar dig" och innerligt, från djupet av allt du bär på inuti din själ, mena varenda ord. Att äntligen kunna säga orden "jag älskar livet" och samtidigt som du formar orden få en pirrande känsla i hjärtat. Känslan som du får när du ser ett nytt litet liv, spädbarnet, ge ifrån sig sitt första skratt som uttrycker glädjen av att äntligen få andas i en så underbar värld som vi lever i.


Postat av: Vilma

Älskar din blogg! Egoboostinläggen är så himla härliga på en trög måndag! Ha en bra vecka :)

2013-12-09 @ 16:12:34 / http://musikmoln.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: