Egoboost-monday // Make others happy

Publicerad 2013-11-25 10:00:00 i Egoboostmonday 0 kommentarer
 
Nu till vår älskade egoboost-monday. Den här måndagen kommer det bli något alldeles extra, något som jag tycker är det absolut bästa och som verkligen får mitt hjärta att bli sådär gosigt varmt och härligt. Det jag vill att ni ska göra idag är att göra någon annan glad. Det kan vara vad som helst, ett sms, håll upp dörren för någon, bjud med den där lite utstötta i din klass på lunch på stan. Det finns så många saker, små som stora, som kan göra någons dag så mycket bättre. Detta gör även att du mår så grymt bra inombords. Ge kärlek, och det kommer tillbaka till dig i form av en egoboostkick. 

I den här stunden villl jag att ni skickar iväg ett sms, ett sms som gör någon glad. Det kan vara ett sms där du berättar hur mycket den personen betyder för dig eller bara ett simpelt sms med orden "jag älskar dig". Tre enkla ord, men som ger den där härliga varma känslan i kroppen, känslan av att vara älskad och betydelsefull. Alla behöver detta! Måndagens egoboost går alltså ut på att boosta andra. Att göra andra glada gör även dig glad, jag lovar dig. Du kommer att må så bra efter att du har skickat iväg det där smset, efter att du har fått någon annan att le, efter att du har fått någon annan att känna sig älskad. 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: