Everything is better now

Publicerad 2013-11-22 10:00:00 i Texter 0 kommentarer
 
Datorn visar 23.16 och det var längesen jag var såhär glad. Detta är alltså tidsinställt och jag skrev det här igårkväll. Känner ni igen känslan av att man vill springa tusen varv runt jorden och sedan några varv till, bara för att man har sådan livsenergi. Hela gårdagen tillbringade jag med ett leende på läpparna och ett grisläte som kom upp ur min strupe, detta är mitt läte då jag skrattar, smickrande och vackert, jag vet. Första gången jag märkte att jag mådde så jäkla bra var när jag omöjligt kunde sluta le, eller skratta, när vår lärare spelade "livet är en fest", som är hans melodi, och "för jag reser mig igen". En vanligtvis väldigt tråkig lektion, en sådan som man bara vill ta död på. Men där sitter jag och försöker kväva mig själv för att inte skratta åt hans val av låtar. Det var då jag insåg, allt är så mycket bättre nu.

Att tänka positivt och ändra tankesätt har förändrat så mycket för mig. Bloggen har hjälpt mig något extremt för här är jag endast positiv, jag vill inte sprida negativ energi, jag vill vara någon som sprider positiv energi och är en magnet för människor. Människor ska vilja vara hos mig, för jag ger dem energi. Den där känslan av att bara vilja lägga sig ner på marken återkommer fortfarande, detta händer för även den mest glada och lyckligaste människan. Men om man tänker negativt i det här läget gör det bara saken värre, det är som att sparka på sig själv när man redan ligger ner. Därför tänker jag även då positivt och tänker på att det är en ny dag imorgon, jag gör ett nytt försök då. Negativa tankar existerar inte i mitt liv längre. They are long gone.

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: