KÄKREMMAR // NÖDVÄNDIGT ELLER INTE

Publicerad 2013-11-13 12:00:00 i q/a 6 kommentarer

 
 
Jag tycker att det är jätte kul att diskussioner har uppenbarat sig i kommentarsfältet, men samtidigt väldigt skrämmande då hästmänniskor ofta har så starka åsikter om saker och anser att de har rätt. Men varför är det läskigt? Det enda man behöver få fram är sina egna åsikter och då finns det aldrig något rätt eller fel. Här är fortsättningen från diskussionen om käkremmar, har ni något intressant att tillägga på den diskussionen? Vad anser ni, använder ni käkrem på tränset eller inte? Tycker ni att det är nödvändigt eller inte?


Postat av: Sandra

jag håller med dig, jag rider aldrig med käkrem på min häst. Mycket snyggare utan och remmen har ändå ingen funktion.

2013-11-13 @ 18:58:09
Postat av: Linn

Jag anser att det inte behövs någon käkrem då den inte fyller någon funktion, du har ett bra tänk. Gillar det!

2013-11-13 @ 18:59:29
Postat av: Åsa

käkremmen fyller ju visst en väldigt viktig funktion, den håller tränset på plats och hindrar hästen från att bli lös om man råkar dra av det vid avramling osv

2013-11-13 @ 19:00:43
Postat av: Lovisa

jag håller med dig helt och hållet! :)

2013-11-13 @ 19:01:20
Postat av: Anonym

men alltså det är väl klart att man har käkrem, OM tränset hade åkt av har du en lös häst som springer omkring och kan bli påkörd och göra illa sig väldigt mycket. Så jag har alltid det och jag tycker att det är ganska självklart att man ska ha det också

2013-11-13 @ 19:05:28
Postat av: Katarina

Jag håller aldrig kvar i tyglarna om det inte finns en chans att hästen stannar av det (vill säga i låga hastigheter). Att hålla kvar i tyglarna om man flyger av i galopp leder bara till typ tre saker; tyglarna går av/tränset förstörs, hästen får väldigt ont i munnen eller att du hamnar under/för nära hästen. Dessutom riskerar man att tyglarna hänger runt benen på hästen och att den trampar på dem och gör sig illa. Så, släpp tyglarna istället och rid med eller utan käkrem eller vad ni nu vill (;

2013-11-18 @ 11:42:48 / http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: