Många säger att det är ingenting. Jag VET att det är allting.

Publicerad 2013-11-01 15:00:00 i Texter 1 kommentar
 
 
En sak som alltid har förvånat mig är när man hör från människor att det inte är något stort i att fylla 18. Att fylla 18 är endast en siffra, du är inte ens vuxen än. Men att fylla 18 var det häftigaste jag någonsin varit med om. Kanske inte själva 18 årsdagen, även fast det var en häftig dag, men känslan av att vara steget närmare vuxenlivet. Att vara 18 ger mig en känsla av alltmer frihet, frihet som man tidigare inte känt så mycket av, kanske sniffat på lite bara. Man känner sig vuxnare och mer ansvarig för ens eget liv. Man får skriva på papper, köpa cigg, köra bil. Att fylla 18 gav mig ett körkort. Om inte det stavas frihet vet jag inte vad som gör det.

Många säger att det inte är någon stor grej med studenten. Själva högtiden, studenten, är en häftig känsla, säger dem. Men dagen efter...inget. "Vad händer nu? Vem är jag ens?". Ingenting. Det är bara slut. Man är arbetslös. Många säger att detta är vad som händer. När jag blev 18 visste jag att deras ord inte skulle bli sanna. Det skulle vara häftigt att fylla 18. Det skulle öppna upp dörrar och det skulle framförallt lämna efter sig en asball känsla av frihet. Jag hade rätt och dem hade fel. Det är häftigt att fylla 18 och det kommer vara en asball känsla av frihet efter studenten. Det kommer vara spännande och lite läskigt. Men jag vet, såväl som jag visste att 18 INTE endast är en siffra utan en känsla av frihet, att studenten inte kommer vara ingenting. Det kommer vara allting, en start på något nytt och spännande. Starten på ett enda stort äventyr.


Postat av: Friskey

sv: följer dig nu, blev nr 5! :)

Både 18årsdagen och studenten var 2 helt fantastiska upplevelser! :D

2013-11-01 @ 17:18:21 / http://friskey.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: