Torsdag 14 november 2013

Publicerad 2013-11-14 11:16:00 i Allmänt 1 kommentar
 
 
helt plötsligt går grepen av och när jag ska böja tillbaka den går den sönder i två delar...

"Jag ska inte blogga något idag", haha, men här är jag! 
Ville bara berätta för er om min helt underbara morgon. Jag gick upp klockan 6 och kände då direkt "vad fan har jag gett mig in på", det var kolsvart i hela huset, mörkt ute och alla sov. Då skulle jag gå ut till Åskar och Mc Coy för att morgonfodra...åhja, underbart...men som alltid, när jag kom ut och fick se deras morgontrötta ögon och torv på ryggen från att de har legat och sovit, blev morgonen så mycket bättre! Jag gav dem deras mat, som de fick äta i sina boxar, medan jag gick in för att äta en lugn frukost framför teven. Sedan gick jag ut till dem igen för att ta ut dem, samt göra så jäkla fint och gosigt åt dem i deras hem. Mockade ut i princip hela boxarna och fyllde på med nytt torv, fyllde på vatten i båda hagarna och i deras boxar, sopade stallgången och gjorde allt sådär riktigt fint så att man bara vill bosätta sig där själv, haha. Nu kan jag bara ta ut Åskar i paddocken på en gång när jag kommer hem från skolan! 

Jag svettades så jäkla mycket när jag fixade stallet, så jäkla tungt att tömma halva boxen...haha...när jag var klar hade jag cirka 30 min på mig att duscha och göra mig iordning för skolan! Halv 9 åkte jag iväg med bilen, vadå effektiv morgon? Ändå kunde jag hela tiden ta det lugnt och slippa stressa. Skön morgon eller vad?


Postat av: Josäfin Andersson

omg bilden på grepen haha! Hur lyckades du med det där ?? haha!

Svar: ponnyn hade kissat jäkligt mycket så skulle jag ta upp allt men det var så jäkla tungt så grepen klarade inte av trycket, haha!
Viktoria Kjellin

2013-11-15 @ 09:39:39 / http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: