Vintervila

Publicerad 2013-11-25 12:00:00 i Hästarna 0 kommentarer
Jag känner mig på något vis väldigt tom, för vet ni vad... Detta är lite jobbigt för mig att säga, eller skriva, men....
 
...jag har inte varit i stallet på en vecka och en dag. Haha! När jag började fundera på hur längesen det var hade jag inte väntat mig så lite, vill inte ljuga för er, jag känner mig faktiskt lite tom, haha! Eftersom det är så jävla hårt i backen nu har Åskar och Mc Coy sin vintervila. Jag har iaf kvar Walle och Alfred, i såna här lägen är det bra att befinna sig i två olika stall där de sätter vilan olika, då slipper jag bli helt psykotisk, haha. I vanliga fall skyndar jag mig ut till stallet efter skolan för att rida Åskar, nu är istället mina vardagar riktigt soft. Därför ska jag satsa hårt med träningen på mig själv nu. Det här känner nog många hästmänniskor igen sig i, för mig är hästarna alltid prio ett och därför hinner jag inte alltid ta hand om mig själv. Kommer hem 4-5 varje dag, rider, mockar osv, hemma vid 7 tiden, helt slut och känner bara "ÄNTLIGEN FÅR JAG SITTA NER", men sedan ska jag ju också ta hand om mig själv och bege mig ut på en löprunda exempelvis, aldrig i hela mitt liv - känner jag lite då. Därför får jag nu chansen att ta hand om mig själv. Det ska bli riktigt skönt, faktiskt, och ridabstinens slipper jag för jag har ju som sagt Walle och Alfred ;) 

När brukar ni låta era hästar få en liten viloperiod?
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: