få dina studier till en dans på rosor

Publicerad 2013-10-25 10:00:00 i Texter 2 kommentarer
 
Har ni några tips på hur man kan få sina pluggtimmar som något roligt? Om inte kommer ni få några tips av mig nu! För mig är det viktigt att få pluggtimmarna som en dans på rosor snarare än en dans på spikar.

- För det första är positivt tänkande alltid något som man ska sträva efter. Detta är mitt svar på allt. Om man tänker positivt blir allt så mycket enklare och roligare!

- Mys till det! Tänd några ljus, sätt på musik som gör dig inspirerad och motiverad, gör en kopp te, ta fram filten, kör på bara! Det obligatoriska är ju även att det är höst och regnet smattrar mot fönsterrutan, mys 

- Hitta ditt sätt att plugga på. Vissa gillar att plugga framför tv:n, i badet, på en rockkonsert. Hitta DIN plats och vad du trivs bäst med. Personligen gillar jag att sitta, helt ostört, på mitt rum med massa tända ljus, med hög mysfaktor! Om jag pluggar till prov älskar jag att ligga i badet och läsa, då är jag härligt avkopplad och stressar inte upp mig.

- Stressa in upp dig om du fastnar! Skippa att bli frustrerad eller stressad. Om du blir det kan du ta en paus, gå på en promenad för lite frisk luft eller dra på dig träningskläderna för att svettas lite. Detta kör jag ofta på! Man känner sig så lugn och avslappnad så man kan omöjligt stressa upp sig då. OBS. det finns risk att man fastnar vid facebook eller andra sociala medier om man sliter sig från skolböckerna för endast en liten minut. Hänt mig många gånger, and i never returned.

- Plugga inte i sista minuten. Detta framkallar ofta stress och gör det mycket svårare för dig att koncentrera dig. Om du skulle fastna eller bli frustrerad gör det inget om du lägger ner skolböckerna för dagen och nöjer dig med det du redan lärt dig, men endast om du är i fas och ligger bra till i planeringen. 


Postat av: josefine

man kan dricka något gott te och fika något gott! :)

2013-10-25 @ 12:36:14 / http://strigidae.blogg.se
Postat av: MY VESTLUND '

fin bild och bra tips! =)

2013-10-25 @ 23:52:48 / http://WWW.MYVESTLUND.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: