Mysteriet med den lugna ponnyn

Publicerad 2013-10-29 22:52:13 i Hästarna 1 kommentar
Jag har aldrig tidigare haft en sån här ångest över en häst förut. Visst kan jag få ångest över en häst och har fått många gånger förut, men detta är annorlunda. Som jag skrev tidigare, tror att jag skrev det i all hast, är Åskar inte riktigt sig själv. Han har inte varit det de senaste två gångerna jag har ridit honom. Oj, ring 112, haha... Han har varit så otroligt lugn, inte riktigt trög, men han har tagit det i sin takt. Vilket har varit som om en 30 årig gammal häst hade tagit kontroll över hans kropp. Det är något med honom. Det är säkert ingenting, kanske något i stil med magont eller att han börjar komma in i en vinterdepression. Jag är iaf helt säker på att det är någonting. Eller så överanalyserar jag allt som de flesta gör när det kommer till våra kära djur. Nej, jag är rätt säker på att han inte är 100 procent kry. Tror dock inte att det är något allvarligt.
 
Vi ska kanske träna för Sofia i helgen och detta gav mig lite panik, för åtminstone en sekund, då han inte är på topp. Därför gjorde jag ett schema, för att hinna känna av honom innan helgen. Även för att han inte ska behöva gå ett jobbigt dressyrpass om han inte är helt 100, vill gärna veta vad vi har att göra med här innan jag tar ut honom på ett dressyrpass. Det kan ju såklart inte vara någonting alls. Ibland har man sämre dagar helt enkelt! Haha, det är säkert många som skrattar åt mig nu. Det enda jag har reagerat på är att han har varit lugn i ridningen och kontrollerbar, varje hästmänniskas dröm att ha tämjt en galen rodeohäst. Njaaa, inte riktigt allas ;) Ska undersöka mysteriumet med den lugna Åskar!
 

Man måste variera Åskars träning väldigt mycket, annars tröttnar han. Om han inte blir spralligare tills markarbetet på fredag, då jag tänker ta fram hindren, kan jag säkerställa att hästen är döende!

Kolla bara på hans ögon. Ögonen säger allt och detta är inte min plopp ♥


Postat av: Celine

Naw så söta!

2013-10-30 @ 12:08:54 / http://celinelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: