Den rätta hästen

Publicerad 2014-04-19 13:08:00 i Hästarna 0 kommentarer
 nyfikenheten - lekfullheten - utstrålningen - glädjen
 
Vet ni vad jag har gjort när jag har varit lite frånvarande? Jag har dels varit inne på hästnet en hel del ;) Det finns så många fina hästar, men det handlar väldigt mycket om känslan när du lägger ögonen på den rätta hästen. Det har varit svårt för mig att få just den där känslan, men när jag kollade runt på hästnet för någon dag sedan såg jag hästen som gav mig det där pirret i magen och det stora leendet på läpparna. Det var en rätt grön häst, mycket fullblod, 167 cm hög och med en blick som var lite valpig. Hästen påminde mycket om Linn Olssons Morris, är så kär i den hästen, men lite mer bäbis. Den här hästen är en häst med mycket energi, energi som kan bli för mycket energi, det är en häst som testar ryttaren mycket och behöver en fast hand. Genom att kolla på bilden till inlägget kunde jag se den där positiva utstrålningen, hur mycket den älskar livet. Den perfekta Viktoria-hästen. Jag fick lov att väcka mig själv från mina drömmar och inse att jag inte kan köpa en häst just nu. Tidigast i höst kan jag äntligen kunna ha den perfekta Viktoria-hästen i stallet bredvid mitt hus. Aaahh, känns lite som en dröm att detta faktiskt kan hända inom några månader.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: