Att hitta den rätta hästen.

Publicerad 2014-08-19 18:41:35 i Hästar - Tankar & åsikter 3 kommentarer
 
Ni vet känslan när ni söker efter hästar på hästnet och känner att ingen känns riktigt rätt. Det finns så många fina hästar där ute, många som har rubriken "trevlig skogsmulle" eller "häst med egen motor". Det är ofta det sistnämnda som jag fastnar för och klickar mig in på. Men det är inte förrän jag ser bilden som mitt hjärta, om jag har tur, kan hoppa över ett slag och jag gör ett litet pip. Det är då jag vet att jag har hittat hästen. Du VET när det är rätt. Jag har länge haft planen att köpa en unghäst för utbildning i ett år och för senare försäljning, men det där med kostnader har bromsat upp mig något enormt. Men jag vill satsa, jag behöver satsa. Därför har jag kollat runt på hästnet i någon vecka utan att hitta den där hästen som får mig att tappa andan och dra ett högt och ljudligt andetag. Förrän alldeles nyss.
 
Det finns väldigt många fina hästar ute på marknaden. Men oavsett hur fina de är och hur bra det låter i de ord som står under den fina bilden på en häst som hoppar 1,50 med en teknik som gör att du aldrig vill se någon annan häst än den hoppa, så måste du känna någonting inuti för att veta om det är rätt eller inte. Jag har kommit över många såna hästar och jag har då tänkt, kanske ska man köra på den ändå. Den är vrålsnygg och hoppar som en gud. Varför inte? Men jag har inte känt det inombords. Förrän jag kom över en annons med rubriken "speciell unghäst lånas ut till rätt ryttare!" och redan då kände jag att det var lovande. När jag sedan klickade på annonsen och ser en vrålsnygg häst med blicken av livsglädje och positivitet drog jag det där höga och ljudliga andetaget som nästan skrämde livet ur mig då det kom oväntat och av ren reflex. Sedan börjar jag läsa och när jag läser ord som "tuff", "orädd", "utmaning" och "problemhäst" drar jag ännu ett oväntat läte som nästan skrämmer mig ännu mer den här gången. Det är nästan lite pinsamt att jag alltid fastnar så mycket för dessa hästar, men vad ska man göra. När det gäller hästar gäller det alltid att gå på känsla och adrenalinjunkie som jag är så är dessa hästar rätt för mig. De ger mig så mycket och detta gör att jag kan ge lika mycket tillbaka.  


Postat av: Mickan

Sv: Haha ja så kan det va :P Men de har iaf en möjlighet till skydd och det är bra!

2014-08-19 @ 18:54:05 / http://hastenmac.horseworld.se
Postat av: matilda ♡

SV: Ja, det ska jag! Man har nog roligare i skolan än vad man egentligen tror :)

2014-08-19 @ 22:04:20 / http://matiiildaa.blogg.se
Postat av: Sophie

Helt plötsligt händer det :P Fast ibland tror jag man får ge det mer tid, ibland passar man bättre än man tror från början :) så funkar jag i alla fall!

2014-08-21 @ 13:33:59 / http://sophieth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: