Dagens Åskar

Publicerad 2014-01-04 11:17:00 i Dagens pass 1 kommentar
 
Godmorgon! Jag gick inte upp nu, kom precis in från en ridtur på piggelinus Åskar, men till alla er som vaknar nu eller vaknat nyligen vill jag säga GODMORGON. Hoppas er dag blir helt jävla underbar ♥
 
Jag var så sjukt nära att ramla av idag när jag red. När klockan var kvart i 9 gick jag ut till stallet, efter cirka 4 timmars sömn, så jag var helt slut. Vi skulle mötas i stallet 9 och därför åt jag ingen frukost, det gör jag aldrig när vi rider på morgonen, tycker att det är sjukt skönt att gå ut till stallet och rida och sedan komma in och sätta mig och äta mys-frulle. Detta resulterade iaf i att jag var otroligt trött, lite zombieliknande. Därför sov jag nästan första gången hans bak försvann och han brassade iväg i 140 då han blev rädd för något bakom honom, då gjorde jag nästan en volt. Sedan när vi galopperade på vägen ser jag en skylt på sidan av vägen som varnar för ett stort hål. Jag visste att han skulle slänga sig åt sidan så jag fortsatte galoppera, han kanske slänger sig en meter, men det är jag ändå van vid och det klarar vi. Men då slänger han sig i full fart ut på åkern, jag tappar stigbyglorna, halkar ner på sidan, det enda jag håller fast mig med är tårna i sadeln och armarna runt Åskars hals och han sprang runt kors och tvärs på åkern i galopp och trav. Haha! Men jag klarade det! Jag tänkte fan heller att jag ska ramla av, och drog mig upp i sadeln igen då jag sedan började asgarva över det fina cirkusnumret vi utförde.

Nog om det nu! Jag sitter för tillfället och gör cirka 40 saker samtidigt. Äter frukost, sminkar mig, byter om, bäddar sängen, redigerar film, bloggar. Jag vet inte om det gör mig till en kvinna eller bläckfisk.


Postat av: MATILDA

åh vilken fin bild!

2014-01-04 @ 12:07:37 / http://matildays.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: