Dagens hästar

Publicerad 2014-01-25 18:10:27 i Dagens pass 3 kommentarer
Detta börjar bli en renodlad hästblogg. Det är det iaf inte, haha. Jag har varit med hästarna så mycket de senaste dagarna så det enda som syns här är massa hästbilder överallt. Ska försöka göra något åt det för de som läser här och inte är hästintresserade, inte så jättekul att läsa då. Nu till dagens hästar!
 
 
Walle
Det var så skönt att han var lite lugnare idag. Han var fortfarande pigg och jag kände hur han taggade till under mig. I traven tog han gärna några galoppsteg och i skritten travade han hellre. Men det är kul när de är taggade! Pigga och glada hästar är alltid kul och det är alltid något man ska uppmuntra. Det som var skillnad mellan den här uteritten med den igår var att han aldrig blev dum idag, jag hade kontrollen, även fast jag började skratta jättemycket när han galopperade på stället och därför inte hade någon kraft i armarna för att kunna sakta av. Haha! Men idag blev det en kravlös, lugn, kortare tur i snön. Bara myste och hade det kul tillsammans.
 
urklipp från en film
 

Åskar
Det kändes helt okej med Åskar idag. Men vi hade det lika mysigt som det ser ut på bilden! Jag fick dock skona för att jag satt i snön då jag blev blöt i baken och efter detta åkte jag direkt till Walle så då frös min rumpa ihjäl. Jag tränade lite löst med Åskar i hagen och vi tränade på att han ska gå ifrån mig mer. Jag har tränat mycket på "stick to me" övningar så att han ska vilja vara vid min sida och forma sig efter mig. Detta sitter så bra nu, nästan lite för bra, haha. Han sätter sig gärna i mitt knä och trycker sig mot mig, det krävs mycket för att få honom ifrån mig, så då tränade vi på att han ska ha avstånd från mig. Han är så duktig och han tycker det är så kul att träna löst, vilket märks då han är som en hund efter mig. Under en hel träning sticker han inte en enda gång, även fast han är helt lös och har en stor hage att kuta runt på. Därför busar jag ofta till det rejält för att få honom att använda hela hagen och spralla av sig, sträcka ut i en härlig galopp. Men även då håller han hela tiden ett öra på mig, även i bockningarna och glädjeskutten. 


Postat av: Amanda [SPONTAN]

Åh vilken fin blogg du har :)

2014-01-25 @ 19:32:10 / http://spontan.blogg.se
Postat av: Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Superfin häst

2014-01-26 @ 14:00:46 / http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Lina

härlig blogg å superfina hästar!:)

2014-01-27 @ 09:04:54 / http://riotinme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: