My days

Publicerad 2014-01-20 08:00:00 i Allmänt 0 kommentarer
Nu är jag TILLBAKA! Jag har haft så svårt att inte uppdatera bloggen och att inte lägga ut designen på en gång när den var klar. Men det gjorde att jag kunde kolla på den många gånger och fixa alla de småsaker som alla vi perfektionister får panik över. 

Vad har jag gjort under dessa 2 veckor (?). Jag vet knappt hur länge jag har varit borta, haha, men det känns som en evighet! 

 
Gick på första långpromenaden i den nyfallna snön.
Lördagen den 11 januari vaknade jag upp till ett vitt landskap utanför mitt fönster! När jag somnade på fredagen var det lerigt, grått och trist ute. Att vakna upp till en vit och livfull värld blir ju därför det bästa som kunde hända såhär i början på året! 

Då tog jag med mig hunden och kameran ut på en långpromenad i skogen!

Fick reda på att jag ska bli moster!!
Fick en smärre hjärtattack, blev rädd, glad, ledsen, chockerad, traumatiserad och lycklig på samma gång. Min kropp blev så förvirrad över alla dessa känslor. Jag är fortfarande lite förvirrad. 

Ridit på en pigg Walle.
Han är i en liten galen period den hästen. Haha! Han är så pigg och glad just nu, det känns verkligen hur kul som helst. Min sits har även förbättrats så mycket på honom. Det var en uteritt då han var lite överallt och mest av allt ville ta en rejs till Kina som jag kände hur bra jag kunde inverka på honom. 

Tolkat efter Walle.
Jag och Madde tolkade även en kväll efter Walle. En red barbacka på Walle och den andra försökte hålla i sig för glatta livet bakom honom.
 

INTE ridit Åskar.
Men jag har tagit såhär gosiga kort på honom! En kommer pryda headern på den nya bloggdesignen ;) Waaaah. Sa ju innan jag tog ett litet break att Åskar vilar i cirka 1-1,5-2 veckor, beror lite på. Haha. Tror det har gått en vecka (inte mer än så?? känns som att jag inte ridit honom på flera månader, hehe...). Jag har däremot...
 
 
...blivit misshandlad av Åskar.
Det var igår då jag var i hagen och busade lite med honom. Han är så pigg just nu, då han har stått så länge, så han var helt galen. Sparkade mig till och med i ryggen en gång, eller det var snarare en liten touch med frambenet som sa "hallå, du, lek med mig!" när jag försökte filma lite fina saker och inte hade uppmärksamheten på honom.

Lärt mig uppskatta tupplurer. 
Är alltid helt slutkörd efter en dag i skolan och slutar alltid med att jag somnar någon timme. Ofrivilligt. En gång sov jag i 4 timmar och pappa fick lov att DRA upp mig då jag annars inte hade kunna somna på kvällen och sova genom natten. 

Levt med konstant träningsvärk.
Armarna, check. Låren, CHECK. Rumpan, check. Magen, check. I tre dagar gick jag runt som att jag hade bajsat på mig, kunde ej röra på mig, det var tre rätt pinsamma dagar i mitt liv. 


Börjat med yoga. 
Så avstressande och skönt. Kör det varje gång jag vaknar för att få den bästa starten på dagen och alltid innan jag går och lägger mig. Man känner sig som ett gummiband. Bästa om finns. 
 
Hur har ni haft det?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: