"När började du rida?"

Publicerad 2014-01-07 13:12:00 i q/a 1 kommentar
 

Jag har inte riktigt förstått det här med alla hästar du rider. Står alla i samma stall, är det ett privatstall, står de i olika stall? 

Jag rider 4 hästar. Eller egentligen rider jag två, men jag pysslar med 4 hästar, om man lägger fram det så istället. Walle försöker jag rida minst en gång i veckan och Åskar rider jag regelbundet. Jag är den enda som rider Åskar och därför rider jag honom i princip varenda dag, förutom när han har vilodagar då förstås. Walle och Alfred står i ett privatstall 7 km ifrån mitt hus, medan Åskar och Mc Coy står i ett privatstall några meter ifrån mitt hus. Detta gör även att det bli mycket enklare för mig att ta mig till Åskar än att ta mig till Walle. 

 

När började du rida? 

När jag var 9 år började jag rida islandshästar. Jag älskade det och det var så kul. Det var något speciellt med det och jag saknar det väldigt mycket. Men efter 3 år på islandshästar tyckte jag att jag hade fastnat. Jag utvecklades inte mer. Därför valde jag att sluta på islandshästarna och börja på ridskola och rida "vanliga" hästar. Detta gjorde att jag lärde mig otroligt mycket.

 

När jag var 9 år började jag även hjälpa hon som är ägare till Walle och Alfred. Detta har även gjort att jag har lärt mig otroligt mycket. 10 år senare och jag hjälper henne fortfarande, shit, har det verkligen gått så många år??

 

Har du tävlat något med hästarna?

Jag har inte tävlat alls då det inte intresserar mig. Min vinnarskalle är brutal och detta gör att jag tror att jag lätt hade blivit väldigt frustrerad på hästen under tävlingen om det hade skett något missförstånd oss emellan. Jag tror helt enkelt inte att det hade varit något för mig.

 

Har du varit elak på internet någon gång?
Jag har aldrig varit elak på internet. Om det är något jag verkligen inte förstår är det varför man ska vara elak? Varken på internet eller irl. Varför få någon annan att må dåligt?


Har du bra självkänsla? 
Jag skulle kunna säga att min självkänsla inte alls är bra, medan mitt självförtroende däremot är mycket bättre.

 

Lägger du ner mycket pengar på "ytliga" saker, kläder, smink, skor osvosv. Hoppas du förstår vad jag menar! 
Det gör jag verkligen inte. Mamma brukar få tjata på mig att köpa nya kläder pga alla mina kläder är antingen för stora eller för små, eller har hål i sig i skrevet. När jag går i affärer brukar jag inte ens kolla på sakerna då jag tänker "nej, jag har så det räcker hemma, jag behöver inget". Samma sak med allt ytligt, såsom smink osv. Om min foundation tar slut skyndar jag mig inte för att köpa nytt, i så fall går jag utan smink i några veckor istället, haha! 

 

Hur många läsare har du? Hur fick du dessa läsare?
Upp mot 150/dag and I ain't got no freaking clue.

 

Mår du bra?
Denna var jättegullig, blev så glad när jag såg det här. Jag mår helt okej! Hur mår du?

 

Vad är det bästa du vet?
Hm...denna är svår då jag har så mycket som jag tycker är "det bästa jag vet", haha. Då måste jag ändå svara att hänga med kompisar och att skapa minnen tillsammans. Skratta tills man blir alldeles snurrig.

 

Vilken är din favorit butik?
Jag älskar Zara! Monki gillar jag också, och BikBok är absolut en favorit. Det blev tre favoriter, haha.



Postat av: Jennifer - ungmamma och träningsfreak

vilken fin bild! :)

2014-01-09 @ 20:19:21 / http://jexeii.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: