Be soft.

Publicerad 2014-05-05 11:00:00 i Egoboost 0 kommentarer
Genom alla de 19 år jag har levt, har ännu inte lärt mig att jag är 19, har jag lärt mig mycket. Jag har dels lärt mig att det aldrig lönar sig att sätta på sig en mask, bara för att göra illa sig själv och skjuta bort alla som vill komma nära. Det är ofta lätt att sätta på sig en mask som döljer vad du egentligen känner, ett leende istället för tårar, men detta är motsatsen. Detta är en mask av smärtan du känner inuti, en mask som visar alla dina sår du bär på i själen. Men istället för att dölja dessa med ett leende, visar du dem med att skjuta bort alla du tror att du inte förtjänar. Jag har lärt mig att vara lugn, att andas och att tänka positivt. Men även jag har gått igenom den fasen, fasen då du inte längre bryr dig tillräckligt mycket för att försöka. Du ligger på den stekheta asfalten, det gör det tungt att andas och du ligger på en trafikerad väg, alla har slutat jobbet och rustrafiken är ett faktum. Du ligger där orörlig, du har gett upp och du bryr dig inte om hur nära den där bilen var att krossa ditt huvud, eller hur nära den där bussen var att krossa din bröstkorg. Men du överlever, du öppnar ögonen och ser allt det fina i världen, du ser även vad du håller på med, vad som händer runtomkring dig och du vill inte längre vara där du är. Så du reser dig upp och det är bara början på vad du kommer åstadkomma.

Låt inte världen göra detta mot dig. Låt inte världen göra dig hård, när du kan vara lugn, andas och se allt det fina du har mitt emot dig. Låt inte smärtan göra att du blir fylld med hat. Andas. Minns det fina. Var stolt över det du åstadkommer, även om resten av världen och de som lever i den inte står där och håller din hand. Det är du som räknas, det enda som räknas att du är stolt och att du fortfarande ser världen som det den är, en vacker plats att leva i.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: