SACO STUDENTMÄSSA

Publicerad 2013-11-28 21:05:00 i Allmänt 0 kommentarer
 
Läget? Har haft en grym dag i huvudstaden och känner mig faktiskt riktigt taggad på fortsatta studier. Universitet låter ju så kul och spännande. Det som lockade mest var alla studier utomlands. Au pair i Frankrike, USA, England osv. Det fanns även en riktigt cool utbildning i Italien. Italienaren vi pratade med var så rolig och extremt trevlig! Det fanns många kortare utbildningar utomlands, tänk er att plugga i ett halvår i Italien och sedan åka till Australien för att studera där. Drömmen ♥

Jag och Carro gick runt och var nog mest engagerade av alla. Vi gick nog till alla "stånd" (heter det ens så, eller är det endast sånt på marknader?? haha) och tillslut hade vi böcker och kassar för i princip alla ubildningar. Vi pratade till och med med de på tandläkarutbildningen, även fast det är något jag aldrig skulle vilja göra. Jag har alla dörrar öppna, haha. Det enda vi var ute efter då var dock tuggummina de hade på bordet, men vi kan låtsas att det inte är anledningen till varför vi gick dit, hehe.

Gjorde riktigt ont i armarna tillslut när man bar på alla kassar och 144 tunga böcker och jag blev så svettig i rumpvecket, det där lilla vecket som hamnar under min bubble-butt. Vet inte om det var godiset från "stånden", alltså vad heter det ens, som lockade mest eller utbildningarna, men vi tömde iaf alla godisskålar som fanns i lokalen ;) Det absolut första vi gör när vi kommer in i lokalen är detta;

Vi går sakta för att överblicka vad det är för utbud på mässan, var ska vi börja?? Sedan säger Carro, "åh godis!" när hon ser en godisskål på ett bord vid ett universitet och då, utan att tänka, säger jag "GODIS?!?!?" och verkligen kutar dit. Haha, ren reflex. A girl's gotta eat. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: