Visste inte att han kunde bli galnare

Publicerad 2013-10-15 19:51:00 i Hästarna 3 kommentarer
ska försöka ta lite dagsfärska bilder till nästa gång
 
Jag är chockad över hur pigg Åskar var idag... kan man säga pigg eller ska man kalla det galen?
När jag trodde att han inte kunde bli galnare förvånar han mig återigen. Haha! Han var på hugget hela tiden och det började med att jag skulle ta en liten galopp och han skjuter iväg och blir helt gaaaaalen. Går inte ens att förklara med ord vad han gjorde för jag förstår knappt hur han kunde vrida sin kropp på det sättet. Brukar alltid starta ridningen med att känna på honom i skritt, trav och en liten galopp. Det var den galoppen som gjorde att jag kände "vad i helvete, vart kom det där ifrån??". Haha, efter det var han inte så kontrollerbar. Tror att han fick sitt lilla ryck där han tycker att han inte ska jobba utan istället leka. Men jag är ändå nöjd! Han blir så j ä v l a kvick när han är sådär och får den där swungen som man vill ha. Sedan var han väl inte sådär jätte sammarbetsvillig alla gånger och började bråka "här ska inte arbetas, nu sticker vi genom hela paddocken och sprallar runt", typ så.
 
Jag fick jobba väldigt mycket på att få honom lugn och i slutet var vi båda helt dyngsura efter ett hårt pass med halter, tusen övergångar, skänkelvikningar från medellinjen, skänkelvikningar från medellinjen i följd med galopp när vi nådde fyrkantsspåret (jätte bra övning!), volter, ökning på diagonalen, flytta höger, flytta vänster. Hela tiden något nytt så att han alltid hade en ny uppgift att fokusera på så att han inte ens kunde tänka tanken "nu ska jag sticka!!". Det fungerar jätte bra, sedan är han en envis och smart ponny. Då finner han tillfällen att sticka ändå. Men jag tycker att det gick bra, så bra som det kan gå när man rider en galen ponny.
 
Haha, min lilla galning ♥


Postat av: Linnea!

Fin blogg du har :) Kolla gärna in våran!

2013-10-15 @ 23:22:13 / http://cenedraochlinnea.myshowroom.se
Postat av: Ami

Sv; Tack!!

Jätte söt ponny♥

2013-10-16 @ 09:48:51 / http://amishastliv.horseworld.se
Postat av: Adine

Naw, vilken sötnos!! :)

2013-10-16 @ 22:31:04 / http://lundahlfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: