Framtiden

Publicerad 2013-12-04 10:00:00 i Texter 0 kommentarer
Framtiden måste ju vara det mäktigaste, men samtidigt mest spännande, ordet man någonsin kan säga. Vad vill du göra i framtiden? Vart ser du dig själv om 5 år? Jag ramlar av stolen av dessa frågor. De är så mäktiga och jag blir bara så spänd, för man vet aldrig var man befinner sig om 5 år. Om jag fick bestämma vart jag befinner mig om 5 år är det på ett ställe med vacker natur och miljö. Fina ridstigar och gröna hästhagar. Om 5 år vill jag ha ett eget stall, fullt med hästar, både egna och hästar som endast är där för tillridning, kanske avel, vad vet jag. Jag får se vart framtiden för mig och vad jag vill med hästarna just då. Jag vill även ha gjort någon slags insats för att hjälpa utsatta djur. Räddat ett vanvårdat djur som behövt hjälp och som jag har öppnat upp mitt hem för. Alltså, den känslan. Det är just det jag vill göra. Jag vet att detta blir svårt att åstadkomma på 5 år, och det är mycket jag vill göra innan jag bosätter mig någonstans och låser fast mig med alla dessa djur. Men låt oss säga om 10 år då.

Det som är så spännande med framtiden är att jag kanske hamnar på ett kontor någonstans på en advokatfirma. Jag kan vilja ändra riktning helt. En dag kanske jag bestämmer mig för att jag inte längre har en dröm att rädda utsatta djur och inte heller att ha ett stall fullt med hästar, samt en egen verksamhet inom det. Som om det någonsin kommer hända, right, haha ;) Men man vet aldrig, det kan hända. Framtiden är spännande och man har den framför sina fötter. Man kan forma den hur man vill och man bestämmer själv var man hamnar, jag väljer om jag vill stå i stövlar och mocka skit eller ha en kavaj och sitta på ett kontor. Vad för människa vill jag vara. Businesswoman i kavaj eller "bonden" i ridbyxor och stövlar? Det är helt upp till mig. Det är detta som gör framtiden så spännande.

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: