Nyårslöften, eller ska jag säga mål?

Publicerad 2013-12-29 09:06:02 i Lists 0 kommentarer
Vi börjar närma oss slutet på 2013 och en början på ett nytt spännande år. Detta med nyårslöften nudå. Personligen gillar jag inte nyårslöften, för det första tycker jag att man inte ska vänta på ett nytt år för att bättra sig, det kan lika väl ske på en gång i samma sekund som tanken slår en, men samtidigt kan det vara ett bra mål att säga "nej, till nyår SKA jag börja leva mitt liv annorlunda punkt och slut", för mig fungerar det dock inte. Låt mig ta det här med löften, att ha ett löfte för sig själv fungerar inte för mig, inte alls. Jag sätter istället upp mål, eller säger generellt, "det här året ska jag göra saker som får mig att må bra", det anser jag är ett väldigt bra mål.  Ett löfte och ett mål är två skiljda saker, ett löfte bryter man inte, medan ett mål är något man strävar efter och det har sina ups and downs, det känns bättre att kalla det mål, även fast det kan tyckas vara i princip samma sak. Det är svårt att hålla ett löfte ett helt år eller hur? Ett år av perfektion. No thanks.

Mina mål för året:

Den viktigaste! Gör saker som får dig att må bra. Sträva efter att må bra.

Utvecklas inom fotografi, filmografi, utvecklas som person och inom ridningen. Jag vill se en utvecklingen under året. Det är ju så kul!

Det är lätt för mig att få mina downs. Det kan vara up, up, up, up och sedan DOWN x10. Det gör egentligen inte så mycket för mig, men om man ska se över målet där jag ska må bra, då ska mina ups öka. Jag ska hålla en bra pace hela tiden och inte ta ut mig för mycket så att jag får så kraftiga downs, för det är just vad det beror på. Att jag pressar mig själv för mycket.

Stressa av. Det behövs inte göras just i den här sekunden.

Så viktig för mig. Min kära strukturering, planering, scheman, kalender, you name it. Allt. 

Det viktigaste av dessa punkter är att må bra och att utvecklas. Det andra får gå lite som det vill, men alla nedanstående punkter är en avspegling av den första punkten. Jag känner mig redo för 2014, det kommer bli ett grymt år! Studenten, flytt, jobb. Vuxenlivet och framtiden känns inte så avlägsen längre, i am ready.

Har ni några nyårslöften, eller gör ni som mig och sätter upp mål?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: