Who do you want to be?

Publicerad 2013-12-05 10:00:00 i Texter 0 kommentarer
Alla föds med egenskaper som inte går att förändra. Men man kan fortfarande ha kontrollen över dessa egenskaper. Jag anses vara en snäll, positiv och glad person, men jag har även en egenskap som jag inte samtycker med. Vi står inte på samma sida. Jag har en väldigt kort stubin, men jag kan kontrollera den, genom träning och genom att försöka att hålla mig lugn. Stress och press är framförallt något som utlöser denna egenskap. Se det som en person med schitzofreni, på ena sidan finns jag och på den andra sidan finns personen som kan bli riktigt förbannad och som inte tillhör mig. Det är den jag föddes till och jag kommer alltid få små utbrott ibland, haha, men det går att kontrollera och jag får aldrig utbrott längre. Okej, ibland, men då menar jag mindre än en gång om året, jag är ju fortfarande samma person. Jag kan bli så fruktansvärt irriterad på småsaker och här är några av dessa:

1. Barn som glor.
(det roliga är att jag är på så bra humör just nu så jag kommer omöjligt på något som gör mig irriterad, det tog stopp vid nummer ett - men jag ska göra mitt bästa även fast jag ser något bra med alla dessa saker nu)
2. När teknologi inte fungerar eller slutar fungera även fast det SKA fungera.

3. Människor som ljuger.
4. De som söker efter drama.
5. Människor som tuggar så högt så att det låter som att ett tåg är på ingående.
6. Människor som tar illa upp för minsta lilla. Eller långsinta människor, liksom get over it. 
7. De som säger "jag älskar dig" efter att ha varit tillsammans en vecka, okej, nu har ju orden inte alls förlorat sin betydelse :)))
8. De som blir irriterade på allt - haha.

Jag har valt att skriva detta då detta är min blogg och här vill jag visa min personlighet. Min onda och goda sida är 50/50, men väljer endast att visa en av dessa sidor på grund av att jag blir irriterad på "de som blir irriterade på allt", haha. Nej, men personligen vill inte jag vara kring en sån person. Därför väljer jag att dölja den sidan, det gör att jag mår bättre. Även fast man föddes i en fattig familj kan man alltid befinna sig i en rik familj vid vuxen ålder. Det spelar ingen roll var man föds eller vem man föds till. Du väljer din framtid, du bygger vem du vill vara. Du föddes till en person som du alltid kommer vara, men du kan alltid kontrollera situationen med dina egna händer. Alltid.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: