Life lessons

Publicerad 2013-11-12 10:00:00 i Inspiration 0 kommentarer

 


Jag tänkte att jag kunde dela med mig av några viktiga läxor jag har lärt mig under mina 18 år på jorden.

Jag kommer ihåg hur envis jag var när jag var ung och verkligen trodde att jag visste allt redan. Men man lär sig alltmer desto längre man lever. Därför delar jag med mig av detta för mina lite yngre läsare!

1. Livet är orättvist, men det betyder inte att det är dåligt för det.
2. När du tvivlar, bara ta det där lilla klivet för att komma lite närmare dina mål. 
3. Livet är för kort för att ödsla tid på att hata någon.
4. Ta inte dig själv på för stort allvar. Ingen annan gör det.
5. Du behöver inte vinna alla bråk. Agree to disagree. 
6. Gråt ut med någon. Det gör mycket större skillnad än att gråta ensam.
7. Jämför inte ditt liv med andras. Du har ingen aning hur deras resa ser ut.
8. När det kommer till att gå efter vad du älskar i livet, don't take no for an answer.
9. Tända ljus, använd dina fina lakan, ha på dig dina fina underkläder. Spara det inte till "special occasions" för det speciella tillfället är varje dag.
10. Förbered dig väl, sen kan du bara go with the flow.
11. Ingen är ansvarig för din lycka förutom du.
12. När varenda liten, så kallad, katastrof uppenbarar sig. Tänk såhär: "Om fem år, kommer detta spela någon roll då?"
13. Välj alltid att leva.
14. Ge folk alltid en andra chans. Det är lätt att göra misstag.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: