Min underbara, galna, ponny ♥

Publicerad 2013-11-10 15:26:03 i Hästarna 1 kommentar
 
Hade en så sjukt härlig uteritt på Åskar idag! Helt g a l e n. Redan vid första traven sparkade han bakut och hade ner huvudet samt hoppade sicksack på vägen när jag skulle sakta av. Han krullade nästan ihop sig till en boll i luften och sedan exploderade han. Haha! Då blev jag så sjukt taggad och kände bara hur jäkla kul vi kommer ha denna uteritt. Det blev massa bus och Ulrika fick höra mina "woooohohohooh WOHO!" i varenda galopp då han krullade ihop sig och sköt iväg i en rad bocksprång. När man ska galoppera tar han sig alltid cirka 10 sek till att bocka, sparka bakut, krumelura sig, och under dessa 10 sek hinner Mc Coy komma en bit före, då när han är klar med buset springer han iväg i 140 för att komma ifatt och även fast Mc Coy är runt 170 cm i manken och Åskar 140, samt att Mc Coy springer som en tok, så hinner Åskar ifatt honom på mindre än en sekund. Bara viner förbi, haha! Så jäkla härlig han är, min ponnyskrutt 

Om detta hade varit ett ridpass för två år sedan, när han var ny i stallet, då hade jag ramlat av minst 10 gånger idag. Tur att jag känner till varenda liten rörelse som han gör nu, varenda liten blick. Så viktigt att känna sin häst! Nu sitter jag som gjutet på hans rygg och vid varenda litet rodeosprång som han gjorde idag, skrattade jag så mycket åt honom tills mina tårar började falla. 


Postat av: Marina

Tur ni har roligt iallafall. :)

2013-11-10 @ 17:23:46 / http://marinapalme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: