Vad ger dig det där pirret i kroppen?

Publicerad 2013-11-02 15:00:00 i Texter 0 kommentarer
Ni vet de där små tillfällena då ni får ett pirr i kroppen. Det kan vara ett enkelt pirr som försvinner fort. Det behöver inte vara fjärilar i magen när din förälskelse kollar på dig, utan bara ett ord som gör dig extra glad och det pirrar till. Det är just det pirret jag pratar om. Vet ni vad jag menar?

Vad ger mig det där pirret. Ett pirr av glädje, ett pirr som säger "men du, mitt liv är faktiskt rätt bra!".

♥ Mina kompisar. Bara jag tänker på vissa människor. De flesta av dessa som ger mig mitt "glädje-pirr" vet förmodligen inte ens om att de betyder så mycket för mig. Men det finns många som gör mig så glada så att detta påverkar hela mitt nervsystem. Bara tanken av dem, ett sms, ett samtal, tanken av att de tänker på mig och skickar iväg det där smset. Dem som ger mig detta pirr betyder så otroligt mycket och jag älskar dem från djupet av mitt hjärta. Dessa personer förgyller mina dagar och finns i mitt hjärta i form av ett pirr ut i alla nerver i kroppen. 

♥ Hästarna. Häromdagen när jag hade ridit Åskar i paddocken och gav dem hö i hagen stannade jag upp. Stod stilla och kollade när de mumsade i sig hö. Jag bara stod där och drog in djupa andetag och kollade på omgivningen. Kollade på dem när de åt sitt dagliga lunch hö. Vid just det ögonblicket insåg jag att detta är något jag ska hålla på med hela livet. Detta är mitt liv. 
 
♥ Framtiden. Hur spännande är inte det? Vart kommer jag hamna? Hur kommer mitt liv se ut om 10 år? Pirrar i hela kroppen, huhuhu.
 
Vad ger dig det där pirret i kroppen?
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: