Volontärarbete

Publicerad 2013-11-29 15:00:00 i Inspiration 0 kommentarer
 
Som ni kanske märkte blev jag lite sugen på att plugga utomlands när vi var på studentmässan igår.
Det var även någon som pratade om volontärarbete och jag har blivit så sjukt taggad på att göra det direkt efter gymnasiet. Blir sådär pirrig i magen och benen bara jag tänker på det. För mig är det verkligen en dröm. Tänk er att åka till Afrika och hänga med lejonen och bara upptäcka. Jag har alltid velat åka till Afrika, alltså så jäkla mäktigt det hade varit att äntligen få göra det. Har länge känt, "nej, jag kommer förmodligen aldrig göra det" på grund av rädsla och att det känns för bra för att någonsin bli sant. Men varför har jag förväntat mig att det aldrig kommer hända? Bara för att det är för bra för att vara sant och för att det känns för mäktigt för mig. Det är ju något jag vill, en dröm, och då ska man aldrig tveka, inte ens för en liten sekund. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: