10 sätt för att bli glad

Publicerad 2013-11-04 10:00:00 i Egoboost 0 kommentarer


Under en väldigt lång tid har jag försökt finna glädjen i livet. Jag tappade bort den någonstans efter nian och försvann lite i mig själv. Efter det har det varit ett ständigt sökande efter det där speciella i livet som gör det lite roligare och bättre. Man lär sig mycket när man bli äldre, detta är sant och om ni inte vill tro mig ungdomar så kommer ni få svälja det i äldre dar. Vill dela med mig av lite saker här.

1. Acceptera de saker som du inte kan förändra. Om du kan förändra dessa och vill göra det, gör det!

2. Bryt med de människor som drar dig neråt. Tänkte du på några just nu? Då är det dessa som sprider negativitet i ditt liv.
 
3. Sätt på bästa musiken du har och sjung så högt du kan medan du dansar omkring som en galning.

4. Ut och spring! En härlig, lång, springrunda. Spring tills du känner att allt är bra. Om du inte känner att allt är bra kommer du ändå vara så trött så att problemen inte längre är viktiga.

5. Ring någon som har stor betydelse i ditt liv! Bara att höra dens röst kan göra hela din dag ljusare.

6. Le mot en främling, det kommer få den att le också.
 
7. Skicka iväg en anonym komplimang. Bara för att göra någon annan lite gladare.

8. Skriv ner allt du inte gillar med dig själv. Riv papperet och bränn upp det.

9. Kolla på din favoritfilm.

10. Inse att du är din största kritiker. Människor ser inte de brister som du ser i dig själv. Därför ska du inse att det inte är brister. Dem gör dig till DIG.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: