Bara ett år kvar.

Publicerad 2013-10-07 09:23:24 i Texter 2 kommentarer
Har haft en jätte lugn och skön morgon. Kunde ligga och dra mig i sängen ett bra tag innan jag tog mig upp och det var så skönt att kunna ta sig upp ur sängen utvilad. På en måndag! Snart ska jag åka till skolan och försöka ta mig igenom ännu en skoldag. Jag känner mig bara så klar med skolan nu. Skoltrött har jag varit under hela gymnasietiden. Första året gick skapligt bra, då kunde jag ändå pressa mig själv lite för att klara av skolan. Men nu är jag så skoltrött så att jag dagligen funderar på att vara hemma, bara lägga av. Inlämningar och prov ger mig ångest för jag känner att jag inte kan prestera så bra som jag verkligen kan. Men det som är annorlunda från förra året är att jag inte längre bryr mig. Visst tar det emot att åka till skolan och att plugga, ni anar inte hur svårt det är när man är skoltrött, om ni inte har varit där har ni ingen aning, men tanken på att det bara är ett år kvar får mig att åtminstone försöka ta i lite till.

Förut tänkte jag mycket på mina betyg och prestationer så mycket så att jag mådde dåligt av pressen. Men nu tänker jag bara att jag gör mitt bästa och om det inte räcker gör det inget. Jag pressar mig själv så mycket som jag vet att jag klarar av utan att gå under. Mer än så kan jag inte göra. Det hade varit skillnad om jag hade velat bli läkare eller något annat yrke som kräver bra betyg. Om 10 år spelar inte betygen någon roll.


Postat av: julia johansson

SV: Tack!

2013-10-07 @ 10:47:02 / http://fotarjulia.blogg.se/
Postat av: Bohista - inredning, diy, personligt

Det viktiga är att man inte ger upp, och vad jag förstår när jag läste din text är att du inte gör det. Jag hade inga problem under min gymnasietid och förstod inte min nära vän som var riktigt skoltrött. Nu på universitetet är jag den skoltrötta av oss och känslan av att pressa sig fastän man inte vill, den är jobbig. Men man ska aldrig ge upp, man är värd alla försök i världen! Önskar dig allt gott

2013-10-07 @ 12:35:10 / http://www.bohista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: