Dagens stalldag

Publicerad 2013-10-17 20:14:00 i Hästarna 2 kommentarer
Regnet öste ner hela tiden när jag var i stallet men jag märkte inte av det alls. Kom hem från skolan, tog det lugnt en stund och sedan sprang jag ut till Åskar och Mc Coy för att göra klart i stallet, löshoppa Åskar och sedan ta in båda två samt ta kvällen. Sedan körde jag vidare till Walle och Alfred för att rida Walle var planerna! När jag kom dit var det mörkt ute...och jag är mörkrädd...haha... Därför gjorde jag bara stallet, tog in hästarna, försökte få Walle vit och gosade massor 

Dagens Åskar: 
Han fick hoppa lite studs i paddocken. Ville endast ha roligt idag då det regnade så mycket. Om jag hade ridit ett dressyrpass i regnet hade det blivit en helt annan känsla än att busa runt och leka i regnet. Förstår ni vad jag menar? Dressyrpass i spöregn eller springa runt och busa i spöregn? Låter inte det sistnämnda så härligt medan dressyrpasset bara låter drygt? Det var jätte härligt att springa i regnet, lite mysigt faktiskt. Han var iaf så otroligt duktig! Han har aldrig haft så bra kontroll på sina ben som idag, inte heller tagit studsen så bra. Att han tyckte att det var kul syntes på honom då han bockade och fes som bara den när han flög upp i luften. Sedan rejsade han runt och tog studsen så bra, i sån fart, men ändå så kontrollerat och nästan som att studsen inte ens var där. Han flöt igenom studsen, i 140 km/h, haha.

Här är en film på gosepojken när han hoppar. Detta är dock den sämsta gången. Är lite svårt för mig att filma samtidigt som jag ska visa vart han ska osv. Blir lite blandat kroppsspråk från min sida. Här var han även väldigt lugn, haha. Det var mycket mer krut i honom när jag kunde leka med utan mobilen i handen. Synd att ingen kunde hänga med och filma, letade efter någon men ingen ville ut i regnet. Pfft, lite regn har väl ingen dött av ;)
 

 
Walle & Alfred: 
Massa mys! Skrattade jätte mycket åt Alfred när han hela tiden tryckte upp huvudet över boxen, han är ju så kort och vill se vad som står på. Sötnosen ♥ Här får ni en film på det:


 
 
När jag skulle åka hem därifrån vräkte det ner snö och jag körde i typ 40 km/h för jag såg ingenting...hahaha! Ser dåligt med mina linser i mörkret också, sedan blev jag helt blind av snön. Så där åker jag på en 90 väg i 40 km/h...
 


Postat av: Littlemisshaidi -

Har det snöat något där du bor? :)

2013-10-17 @ 21:22:34 / http://haidisblog.se
Postat av: Angelica

Åh, vad härliga videos!

2013-10-18 @ 10:25:36 / http://angelchanelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: