Från galen till trött, varför?

Publicerad 2013-10-30 13:40:03 i Hästarna 0 kommentarer
Direkt när jag vaknade imorse sprang jag, bokstavligt talat, ut till Åskar för att känna av honom lite.
Jag har blivit så nojig, haha! Visst är han trött och seg just nu, men jag är rätt säker på att det inte är något fel på honom. Man kan inte vara galet pigg hela tiden, eller hur? Det blev ett så dåligt pass i paddocken, lät honom mest springa runt och galoppera ville han knappt göra. Förutom när han skulle galoppera på volt runt mig och han krumelurar sig och hoppar runt som den tok han är, det gjorde mig glad! Sedan satt jag mig bara ner och där kom den riktiga Åskar fram. Han började putta på mig, bita mig i fötterna och i princip sätta sig i mitt knä. Sedan la han huvudet i min famn och nästan somnade, åh den känslan 

Det jag tror att hans trötthet beror på är...
 
 
Jag skulle tro att det är en blandning av dessa punkter. När en häst sätter vinterpäls är det viktigt med en korrekt foderstat då hästens kropp behöver näring för uppbyggnandet av päls. Pälstillväxten prioriteras före muskeluppbyggnaden och därför behöver man kolla över foderstaten så att hästen klarar av uppbyggnaden av päls, muskler och fett, utan att tappa energi. Därför ska jag nu kolla över hans foderstat! Jag vet att det behövs göras ändringar i den, kompletteringar. Då kommer han nog bli lika galen som innan, can't wait ;) men egentligen är det inte hans galna sida som jag saknar, den galna sidan som han så ofta visar är för mig ett tecken på att han är glad och älskar livet. Därför är det så viktigt för mig att han blir sig själv igen!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: