Att arbeta på travökninar med en överfull blåsa.

Publicerad 2014-04-21 10:32:33 i Allmänt 0 kommentarer
 
Kom precis in från stallet och är helt genomsvettig. Det första jag gör när jag kommer in är att springa till pappa och säga "känn på min rygg" aka går att vrida ur svetten i tröjan. Jag började morgonen tidigt imorse, när solen var påväg upp, med att åka till Walle och Nässla för lite morgonmys. Sedan åkte jag vidare för att trimma Åskar i paddocken. Han är sååå härlig att rida just nu, redan från början av passet söker han neråt och utan att ens ta i tygeln bär han upp sig själv. 
 
Jag var så kissnödig under passet så jag trodde för en stund att jag var tvungen att hoppa av och sätta mig i gräset bredvid paddocken. Hehe. Jag jobbade även mycket på rakt spår och på ökningar. Så vid varenda ökning på diagonalen kände jag bara fanfanfanfan för det blir ju en sån kraft framåt och sedan sitter man där och skumpar i sadeln och blåsan blir pressad av magmusklerna som arbetar när man sitter och arbetar i traven. Paniiik. Haha.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: