Vågen av ren och skär lycka

Publicerad 2014-04-02 16:33:44 i Texter 1 kommentar
 
Känner ni igen den där känslan av lycka som kan dyka upp på mindre än en sekund. Du vet när du öppnar en loka flaska och helt plötsligt bubblar allt upp i en explosion, en våg av känslor, en våg av underbar lycka. Det är en känsla som kan dyka upp närsomhelst, en lycka som kan dyka upp när du ligger i din säng på natten eller sitter i solnedgången och kollar när världen säger godnatt. Till och med när du sitter vid skolbänken och tycker att livet suger, du tänker på något som gör dig lycklig. Kolsyra. 

Att vara i en jobbig tid i livet, stress, tankar och press, gör att denna kolsyra blir en drog. Den gör att du klarar av dagen, gör att du håller dig lycklig, samtidigt som det känns tungt. Din egentillverkade alvedon. För mig kan kolsyran dyka upp när jag minst anar det, men det är ofta samma sak jag tänker på. Framtiden. Kolsyra och ett stort leende av förväntan och spänning.

Studenten, balen, min födelsedag, sommaren, alla planer jag har med de bästa människorna jag har i mitt liv, hästarna. Öppnar lokaflaskan och alla känslor är inte längre fast inuti, de sitter utanpå, utanpå skinnet, kryper ut genom fingertopparna, bubblar upp i varenda liten cell i din kropp och du lyser starkare än solen. Känslan av ren och skär lycka, en känsla som går att finna endast vid åtanken av någon som betyder lite extra i ditt liv. Tanken på framtiden. Lycka.




Postat av: Ida

Jag är kär i fotot på din header!

2014-04-02 @ 17:14:04 / http://tobehappy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: