Acceptans är så viktigt.

Publicerad 2014-08-26 12:31:00 i Texter 2 kommentarer
 
Den mening som jag har hört säkert minst 4 gånger sen stunden då jag tog septum, vilket var, som ni vet, 23.30 igårkväll, är "men nej, det där som är så fult". Det som gör att den där meningen är acceptabel är hur man väljer att uttrycka sig. Vissa väljer att säga det på ett sätt som skriker "du förstör ditt ansikte, ta ut den där grejen på en gång", medan vissa har lite mer acceptans där de accepterar att vissa tycker att det är fint. Det finns en acceptans i att människor tycker olika och har olika åsikter, "jag tycker att det är fult, men du gillar det. Fine. Då är det klart att du ska ha det."

Det tycker jag är så viktigt, att man ska kunna ha olika åsikter angående en fråga och acceptera det. När någon säger "men nej, det där som är så fult" accepterar jag att du tycker det, även om jag tycker olika, men då får du göra samma sak - acceptera att jag tycker att det är fint.


Postat av: MATILDA

jag tycker det är snyggt, dock inte på mig kanske men på andra! :D

2014-08-26 @ 12:35:20 / http://matildays.se
Postat av: Sara

Finns väl dom som faktiskt passar i piercingar och dom som inte alls passar, men så är det väl alltid. Dock är jag själv inte speciellt förtjust i piercingar, men tycker oftast att det är fint på andra :)

Nog för att jag själv aldrig råkat ut för det men jag tycker det är riktigt irriterande när folk vräker ur sig "ta ur den, det är asfult" eller liknande bara för att dom inte gillar det. Varför ska man rätta sig efter vad andra tycker?

Folk kommer alltid att ha olika åsikter, synd bara att inte alla kan acceptera att vissa tycker olika.

2014-08-26 @ 18:17:13 / http://sarahelenaemilias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: