Dagens Åskar

Publicerad 2014-08-27 14:48:51 i Dagens pass 1 kommentar
 
Nu sitter jag på min säng, fortfarande svettig, även fast jag har duschat, och känner mig sådär levnadsglad som man bara kan bli av att ha spenderat några timmar i stallet. Jag ska snart kolla om jag fick något bra material när pappa filmade när jag red ett pass i paddocken. Min kamera är lite knepig att filma med om man inte är van och det är dessutom inte lätt att se skärpan i displayen när solen lyser. Om det blev något användbart, vilket det säkert blev, kommer ni få en film lite senare!

Jag och Åskar jobbade mycket på övergångar och sedan försökte jag mest jobba igenom kroppen på honom. Han var väldigt stel i vänster och därför blev det mycket fokus på det området. Det som kändes sådär extra grymt var däremot höger, alltså w o w. Även höger galopp var helt otrolig. Det gick smidigt att ta några varv på volten, vilket jag alltid blir sådär extra glad över om han klarar och ger honom då massa klappar på halsen. Då lyser han alltid upp lite extra och man känner hur stolt han blir, min stjärna 
 
Han blev däremot väldigt pigg och stark många gånger. Som när jag jobbade med att få vänster galoppen, vilket han har extremt svårt för och blir då endast trippig och skjuter ut ryttaren - det är han expert på. Efter några galoppfattningar där han tog höger istället för vänster fick han tillslut till vänster galoppen och tyckte då att det var så extremt roligt att kuta runt i hela paddocken, jag vill att han ska se vänstern som något kul och inte att det är det jobbigaste i hela världen, som han tycker nu. Därför busade vi lite och hade kul. Tillslut blev han dock så väldigt lycklig att jag fick lov att styra in i staketet för att få stopp på honom, haha, det har jag aldrig behövt förut, men han har en sådan mördar-hals som han sköt upp och jag kunde inte påverka alls. Trots det är jag nöjd över busen idag, det blåste något extremt och det gjorde honom lite trippig, vilket jag även förstår, men han gjorde inget mer än blåste upp sig lite ibland. Detta gör mig stolt 


Postat av: Olivia

Vilka härliga bilder!

2014-09-08 @ 23:24:46 / http://www.solglans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: