Om att vara redo.

Publicerad 2014-08-20 13:52:07 i Inspiration 0 kommentarer
Jag hittade för någon dag sedan en text på Hanna Fribergs blogg. Det var en text som hennes kompis hade skrivit och som verkligen fångade mig. Varenda ord kändes så rätt och det är vad jag länge har känt men inte kunnat sätta ord på. Så jag känner mig glad att någon kunde säga det jag så länge inte kunnat sätta fingret på! Därför delar jag texten här. Enjoy.

"Det kommer en tid då man bli redo, redo att släppa in en annan människa i sitt liv. På riktigt. Då man är redo för att känna, för att satsa, för att ge sitt hjärta till någon annan. Man är redo för att bli två.

Det kommer en tid då man blir redo att släppa taget om någon, låta personen som betyder mest av allt, gå en annan väg. Man är redo för att gå vidare, man är redo att stå på egna ben.

Till slut så är man redo, redo för att förlåta, redo för att förlåta någonting som har gjort riktigt ont, under en längre period. Man kommer till en tid i livet då man är redo att ta personen i handen och acceptera dennes förlåtelse. Man kommer någon gång har läkt så pass mycket att man inte länge skadas av denna person, man är redo att förlåta.

Det kommer en tid då man är redo för att upptäcka nya saker, leva ut sitt liv till fullo, ta risker och göra saker som man aldrig vågat förut. Det kommer en tid då man blir modigare än någonsin, då ingenting är för stort eller för otäckt, då ingenting är omöjligt.

Det kommer en tid då man är redo att åldras, man är redo att lämna det gamla bakom sig. Glömma, förlåta och se framåt. Man blir redo att åldras och ta åldern med storm. Man är helt enkelt redo.

Innan du är redo så kommer du inte möta din stora kärlek, även fast han står precis framför dig. Är du inte redo så kommer din väns förlåtelse bara vara tomma ord, tomma ord som inte kommer gå att besvara. Är du inte redo att släppa in någon i ditt liv eller hålla någons hand så kommer du heller inte göra det. Är du inte redo att ta steget ut i verkligheten och upptäcka nya saker, då kommer du heller inte göra det.

Och bara för att du är redo så betyder inte det att den personen som du vill släppa in i ditt liv är redo att öppna sitt hjärta för dig. Din vän kanske inte är redo att ta emot din ursäkt, även fast det inte finns något du hellre vill. Någon är inte redo att släppa taget om dig, och du kommer då inte bli släppt innan personen i fråga är redo för det.

För du måste vara redo, för är du inte redo så är du inte redo."
linneaboren.devote.se

Hur rätt är inte detta?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: