"Nej"

Publicerad 2014-02-05 10:24:00 i Texter 1 kommentar
 
Jag kom över den här bilden när jag scrollade igenom pinterest och reagerade direkt. Jag kan slå vad om att de flesta som läser det här nu inte har lärt sig det här och jag VET att de flesta som jag känner inte kan säga nej utan att förklara sig. Jag tror att jag känner två personer som ärligt kan säga nej utan någon förklaring efter. Eller för att vara helt uppriktig så låter det antingen "nej, jag orkar inte" eller "nej, jag vill inte idag". Dessa två personer har jag mer respekt för än de som måste hitta på någon lång förklaring till varför. Det är även så tydligt, vilket får min respekt att falla ännu mer. De som vågar stå upp, rakryggade och som ärligt kan säga vad de vill eller inte är de personer som jag respekterar högst. 

Detta behov av att vara alla till lags och att inte göra någon besviken, ledsen eller sårad ger bara mig avsaknad respekt. I alla fall när det gäller något så simpelt som en ja eller nej fråga, vad vill du egentligen? Våga stå upp, sträck på dig och säg bara "nej". Kryp inte ihop, börja inte svettas frenetiskt eller stamma fram någon förklaring som du försökte hitta på i huvudet under de få sekunder som du hade på dig att snabbt slänga ur dig något. Ingen blir sårad för att du säger nej? Och om de blir det så är det inte ditt problem, då är det deras, då är det dem som saknar självförtroende och då har de inte heller förtroende till dig. 


Postat av: Amanda

Så bra bild och text! Allt för få kan säga nej och faktiskt mena det!

2014-02-05 @ 11:40:30 / http://amandakarolina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: