Age is just a number.

Publicerad 2014-01-21 12:12:00 i Texter 0 kommentarer
  
 
Jag har länge varit orolig över de saker jag ännu inte har gjort och att jag måste göra dem just nu, precis i denna stund, då jag inte direkt blir yngre. Saker som påstås vara till för de "unga och dumma" måste göras innan jag anses vara "vuxen och erfaren". Man vill hinna göra så mycket innan det är försent, innan man är för gammal för att göra dumma och äventyrsfulla saker. Listan över saker man vill göra som ung är lång, längre än vad man kommer hinna innan man ska fundera på att settle down

Sedan insåg jag att ålder är bara en siffra. Det har väl alla hört någon gång, alla har väl reflekterat över det. Men när det kommer till tid och sitt eget åldrande, vad som bör hinnas med under en viss tidsperiod i sitt liv, blir åldern precis väldigt aktuell. Man måste ändå påminna sig själv om att det bara är nummer. Det finns ingenting som heter "vuxen". När man har nått en specifik ålder är man inte vuxen. There is no such thing. 

Du blir bara äldre, visare. Desto äldre du blir, desto klokare och erfaren blir du. Du blir inte vuxen vid 20, du blir inte gammal vid 70. Det finns 70 åringar som går på gym och är mer vältränade än den där 20 åringen som sitter med en chipspåse i handen och sitter framför datorn och spelar LoL . Det är bara siffror som skrämmer så många människor. Du har ingen deadline till att hinna de saker du vill göra. Du bestämmer din egen ålder och du är så gammal, eller ung, som du gör dig till. Men om du fortsätter att oroa dig över två så harmlösa siffror, eller kanske 3 siffror, vem vet, som egentligen inte bestämmer mer än om du får gå på krogen eller ta körkort kommer du snart sluta upp med rynkor som 70 åringen redan vid 20 årsålder. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: