Ivriga hästar

Publicerad 2014-05-06 19:04:00 i Hästarna 1 kommentar

Jag skrev ett milslångt inlägg nyss, men det försvann. Det har hänt mig alltför ofta nu, haha...
 
Sitter iaf i stallet och lyssnar när hästarna tuggar i sig sitt hö, fixade även en gosig bädd åt dem innan jag tog in dem. Jo, som jag sa tidigare. Hoppas på andra gången gillt. Jag märkte när jag tog in hästarna hur Åskars och min relation har förbättrats genom arbetet vi gör från marken. Hästarna var jätte ivriga och glada över att få komma in i stallet. Mc Coy steppade på stället, eller snarare dansade jive, och visste inte alls vart han skulle ta vägen. Tillslut sticker 7 ton häst och det kan ju jag lätt ha kontroll på, haha... Så, jag går alltså med båda hästarna i varsin hand och Mc Coy blir så ivrig så att han drar iväg i galopp. Åskar blir självklart uppstressad och vill hänga med sin kompis, sin flock, men jag påminner honom om att jag finns här. När Åskar precis tar något galoppsteg viftar jag bara lite lätt med repet, bara för att påminna honom om att jag finns där, och han stannar upp direkt och hamnar i en sinnesstämning som är mycket lugnare. På mindre än en sekund. 

Om det hade varit för något år sedan hade han inte tvekat en sekund, inte ens om jag hade hängt efter och han hade dragit mig i leran, utan bara dragit iväg. Så, practice makes perfect.
 
Arbetet från marken är verkligen guld. Jobba mycket på övningar som får dig och hästen närmare varandra, lek lite, tillsammans. Guld.


Postat av: Silke

detdär med att inlägget "försvann" har hänt mig också. då skiter jag i att skriva om haha..

2014-05-06 @ 19:32:02 / http://silkez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: