"Äsch, det här klarar jag utan att ha ut allt vatten"

Publicerad 2014-04-19 12:12:00 i Fotografi - Natur och växtlighet 0 kommentarer
 
Min morgon har varit så skön. Har hängt i stallet hela förmiddagen och satt på hästryggen så tidigt så att det fortfarande var lite små kyligt och disigt med massa tjock dimma på åkrarna och mellan träden i skogen. Molnen på himlen och diset i skogen sprack snabbt upp och omvandlades till en stark sol under vår uteritt. Åskar och Mc Coy fick springa långt idag på skogsvägarna. Det var så härligt att rida med helt hängande tyglar och bara följa med Åskar i hans rörelser, han fick rulla på lite hur han ville och han valde ofta att ligga och rulla i galopp. Mhmm.
 
Vet ni vad jag gjorde hos Walle och Nässla imorse då? Jag skulle fylla på vattnet i deras hage och har då en blå säck som rymmer cirka 1000 ton vatten, så jag tar den där säcken med vatten i skottkärran och kör ner den till hagen, vägde ungefär mer än Walle och Nässla tillsammans. Jag insåg fort att jag glömde stänga säcken, men daredevil som jag är tänker jag "äsch, det här klarar jag utan att tappa ut allt vatten". Det är ett brant dike precis vid hagen, ja, hela säcken tippar ju ur skottkärran och ligger nu på marken och allt vatten forsar ut. Åååhh, så jag försöker, med all min kraft, lyfta upp säcken utan att ha ut allt vatten och sedan halkar jag i leran och landar på rumpan och allt blir lerigt och mina skor läcker och säcken går inte ens att rubba. Så jag har ut allt vatten och börjar om igen, haha...
 
Men hörrni, nu är det dags för mig att äta frukost. Haha. Hästarna kommer alltid först ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: