G u l d

Publicerad 2014-03-04 17:55:00 i Dagens pass 0 kommentarer
 
Hade världens mysigaste tur på Mc Coy. Det blev en väldigt lugn ritt, mycket skritt och han fick sträcka ut sig i traven. Joggade lite och sedan en skitkul galopp, hela han lyste upp och bara "yes, nu kör vi!!". Sedan tog jag ut Åskar i paddocken och kände av honom lite. Vi jobbade lite löst, gjorde mest det mest simpla, som att flytta för tryck och sedan tog jag med det upp på hästryggen. Det fungerade hur bra som helst! Blev så stolt så jag började spamma filmer på snapchat där jag travar på en volt, backar och gör halt helt löst. Haha, jobbig låtsas-matte. Jag bara "kolla vad vi kan, heheehehe".
 
Vi började även känna på galoppen på volten. När jag höjer handen och energin ska han, nästan på stället, göra en galoppfattning. Detta fungerade så bra, blev så stolt, gaaah. Han travar på volten, jag höjer handen och han tar några bussprång uppåt, men aldrig FRAMÅT, så att han nästan ramlar framlänges och springer ifrån mig i 140, efter några få galoppsprång kallar jag in honom och berömmer maaaassvis. Sedan började vi busa till det och istället för inkallningarna gjorde vi ett varvbyte. Det kändes samlat och "på plats", helt perf, så perfekt det kan bli när hans stora svårhet är att galoppera på volt och har alltid varit.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: