Om jag hade köpt en egen häst...

Publicerad 2014-03-27 09:06:11 i Hästarna 0 kommentarer
...idag, då hade det varit en häst med en stark personlighet. Det är nästan löjligt att jag har kriterier som jag vill uppfylla, men egentligen handlar det om den där första blicken, känslan. När du första gången kollar in i hästens ögon och du vet, det pirrar till lite extra i magen och du tänker direkt "det här är min häst". Nu har jag dock kriterier och dessa är bland annat att det ska vara en storhäst, den ska ha driv, vara ambitiös och inte säga nej till långa galopper ute på vägarna, men samtidigt alltid tacka ja till att hoppa hinder i paddocken och umgås, bara hästen och jag. Det ska vara en häst som är positiv till allt, livsglad och som gärna visar det med små glädjeskutt. Den lite svårare hästen som kräver arbete, kräver en fast hand och någon som kan visa rätt väg. Hästen som man tydligt ser har det i sig, den kan hoppa hus och har ett steg som syns tydligt när den sträcker ut i en flygande trav och en galopp där manen flyger i vinden när den busar i hagen med sina hästpolare. Men hästen är inte där ännu, den behöver vägledning och någon som kan kämpa tillsammans med den. Detta är hästen jag drömmer om, driv, kämparglöd, ambition och livsgnista.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: